انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

متأسفانه ورزش خراسان دچار عقب افتادگی است در حالی که روزی ستاره ورزش کشور بود

  • کد خبر: ۱۸۹۱۲۱
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
متأسفانه ورزش خراسان دچار عقب افتادگی است در حالی که روزی ستاره ورزش کشور بود
رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در مشهد و استان استعداد‌های خیلی خوبی وجود دارد که برای احیای ورزش خراسان رضوی، افراد رسوب کرده در ورزش باید جای خود را به این استعداد‌های جوان بدهند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید حسین علوی مقدم در نودودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز ۲۴ مهرماه برگزار شد، در نطق پیش از دستور خود، اظهار کرد: در ابتدا با حمایت از مردم فلسطین و تحسینِ مقاومت آن‌ها در برابر رژیم اشغالگر قدس تاکید می‌کنیم که قُدس شریف آزاد خواهد شد و این اصل وعده الهی است.

وی با اشاره به ۲۶ مهرماه هفته تربیت بدنی و ورزش و ضمن تبریک به جامعه ورزش کشور، به ویژه ورزشکاران مشهدی افزود: مشهد یک روزی سرآمد ورزش کشور بود، ولی به لطف مدیریت‌های ناکارآمد، حالِ خوشی ندارد. رویکرد و نگاه شورای ششم، مرد‌م‌محوری بوده و هست؛ برخواسته از مردم هستیم و مردم را، ولی نعمت خود می‌دانیم و وظیفه و رسالتی جز خدمت به زائران و مجاوران آقا امام رضا نداریم.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به این موضوع که سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری‌های را برای شهرداری بر مبنای مردم‌داری و مردمی‌سازی گذاشته‌ایم، ولی عملکرد حوزه مجری، یعنی شهرداری به نحوی است که متاسفانه روز به روز شاهد کاهش سطح سرمایه اجتماعی و اعتماد شهروندان نسبت به مدیریت شهرداری هستیم، افزود: در این راستا و با توجه به عملکرد چند ماه اخیر شهردار لازم است چند نکته‌ای را صریح و صادقانه با شهروندان شریف مشهدالرضا در میان بگذارم چراکه معتقدم «دانستن حق مردم است».

علوی مقدم ادامه داد: با وجود اینکه شورای ششم شهر مشهد، پیشگامِ بسیاری از اولین اتفاقات خوبِ مدیریت شهری، در کشور مانند تخصیص ردیف جوانان در بودجه و تخصیص بالاترین درصدِ بودجه عمرانی پروژه‌ها بوده، اما متاسفانه در دوره جدید روند این رویکرد سازنده به رکود رسیده است. شواهد و شرایط به نحوی است که عزمی برای تعریف و اجرای پروژه عمرانی در سطح شهر نمی‌بینیم.

وی تاکید کرد: آیا تدبیر درست با پشت میز نشینی و تصمیم‌گیریِ در محافل رفاقتیِ دوستانه و پشت درب‌های بسته، بدون حضور در میدان گره‌گشاست؟ نه جناب شهردار! با رصد دورادور و برگزاری جلساتِ ارائه گزارش، در سالن جلسات شهدای شهرداری در میدان شهدا نمی‌توان به آرمان‌های شهدا رسید.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: حدود شش ماه از آغاز به کارِ شهردارِ گذشت و همچنان خبر‌های خوبِ بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی جای خود را به خبر‌های انتصاب و ابلاغ داده؛ قرار بود مُفصل در این خصوص صحبت کنم، ولی باشد برای فرصتی بعد. حرف‌های زیاد و انتقادات بسیاری نسبت به انتصابات و روندِ آن داریم، ولی صبر می‌کنیم تا ثمره و خروجی این تصمیمات مدنظر شهردار را ببینیم تا فردا نگویند مداخله کردید که نشد! امیدواریم فقط هرچه زودتر تیم مدیریتی مدنظر دوستان تکمیل شود چراکه کارِ بر زمین مانده زیاد داریم و زمان کم است.

علوی مقدم با بیان اینکه ابتکارِ عمل و اقدام خلاقانه شورای ششم با ایجاد کمیسیون ورزش و جوانان، مورد تحسین و الگوی برخی دیگر از کلانشهر‌های کشور شد، خاطرنشان کرد: اقدامی با رویکرد مسجدمحوری تعریف و ذیل آن پایگاه‌های استعدادیابی را هم در ۸ پهنه تعریف کردیم.
کم‌کاری‌هایِ حوزه ورزش مشهد و مدیریت ورزش و جوانان استان در دوره پیشین، واکنشِ نماینده معزز، ولی فقیه در استان را بهمراه داشت که فرمودند: متأسفانه ورزش خراسان دچار عقب افتادگی است در حالی که روزی ستاره ورزش کشور بوده؛ تیم‌هایی که هستند همه ورشکسته شده و حامیان مالی آنان کنار کشیده‌اند، نمی‌خواهم بگویم ورزش قهرمانی هدف است، اما یک ابزار چهره و جلوه بیرونی ما هست. در مشهد و استان استعداد‌های خیلی خوبی وجود دارد که برای احیای ورزش خراسان رضوی، افراد رسوب کرده در ورزش باید جای خود را به این استعداد‌های جوان بدهند.

 وی گفت: خوشبختانه شورای ششم سنگ بنای نظام‌مندی ورزش در شورا و شهرداری را با صلابت بنا نهاد. نخستین المپیاد ورزشی جانبازان و معلولان، نخستین جشنواره فوتبال ستاره‌ها در رده پایه، نخستین دوره جشنواره ورزشی رمضان در ۸ رشته ورزشی با حضور ۵ هزار ورزشکار، بهره‌برداری از سالن ورزشی چندمنظوره مهرگان، نخستین دوره مسابقات فوتسال پاکبانان مشهدالرضا (ع)، کلنگ زنی احداث نخستین مجموعه ورزشی بانوان در حاشیه شهر با نام شهربانو، توزیع ۱۵۰ هزار بلیت استخر رایگان و نیمه بها در حاشیه شهر، نخستین جشنواره ورزشی بانوان مشهدی در ۱۰ رشته، بهره‌برداری از ۹ زمین ورزشی و تجهیز فضا‌های ورزشی در سطح شهر، جشنواره تفریحی ورزشی فجر انقلاب با حضور ۳۵ هزار دانش‌اموز مشهدی و ... گوشه‌ای از اقدامات حوزه تربیت بدنی است که با تاکیدات کمیسیون محقق شده است.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طی دو سال اخیر، ۲۰۵ رویداد تفریحی ورزشی، ۴۶ رویداد ورزشی ویژه آقایان، ۳۵ رویداد ورزشی ویژه بانوان و ۱۹ رویداد ورزشی ویژه جانبازان، معلولان و نابینایان برگزار شده؛ ۸ مجموعه ورزشی سرپوشیده و ۳۰ زمین ورزشی روباز را در همین مدت دوساله بهره‌برداری کردیم و ۳۵ ایستگاه بدنسازی در نقاط مختلف سطح شهر تجهیز شد. همچنین جذب بودجه در بخش ورزش همگانی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، بیش از ۳.۵ برابر رشد داشته، تعداد رویداد‌های ورزشی در این بازه زمانی، ۲.۵ برابر رشد به خود دیده است.

علوی مقدم ادامه داد: رشد بیش از ۴ برابری جذب بودجه در حوزه اماکن ورزشی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، رشد ۲.۵ برابری تعداد مجموعه‌های تعمیر یا تجهیز شده در سطح شهر و ... از دیگر عملکرد‌های مثبت حوزه تربیت بدنی است. ضمن اینکه طی روز‌های آتی، در مراسمی شاهد راه اندازی ۱۱۰ خانه ورزش پهلوانی در ۱۱۰ مسجد سطح شهر خواهیم بود؛ اقدامی ارزشمند که در راستای رویکرد مسجدمحوری شورای ششم بوده و شایسته است که از زحمات و پیگیری‌های حجت‌الاسلام مهدوی ارفع، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان نیز کمال تقدیر و تشکر داشته باشم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->